Kā veiksmīgi vadīt sarežģītu sarunu?

Pilnveidojam savas komunikācijas prasmes dažādu sarunu vadīšanai, problēmu un  konfliktu risināšanai.
Seminārs notiek 2024.g. 17. februārī  14:00-18:00 pasniedzējas Rūtas Lūses vadībā Centrā cilvēka izaugsmei Torņakalns, Torņakalna ielā 5, Rīgā.

Mūsu ikdienišķās dzīves sastāvdaļa nereti ir “sarežģītas sarunas” – jebkas, par ko ir grūti runāt – lūgums, attiecību izbeigšana, nepiekrišana viedoklim, atteikums, saskaršanās ar necienīgu vai aizvainojošu uzvedību, konflikts, atvainošanās utt.. Vienalga, cik prasmīgi jūs būtu, tas vienmēr ir izaicinājums. Šādās sarunās mēs neizbēgami izjūtam bailes kādu sāpināt vai pašiem tikt sāpinātiem, vai arī dusmas un aizvainojumu. Mēs zinām, ka pat ar vislabākajiem nodomiem attiecības starp cilvēkiem var samezgloties. Pilnībā izskaust bailes un dusmas šādās sarunās ir nereāls mērķis, bet tās var samazināt un pārvaldīt. Sasniegt ideālu rezultātu bez riska – nevar.
Mēs bieži baidāmies un izvairāmies no šādām sarunām. Mēs visi pazīstam dilemmas – izvairīties vai konfrontēt šādās situācijās. Kāpēc tik grūti izlemt? Zemapziņā mēs zinām patiesību – ja izvairīsimies no problēmas, mēs jutīsimies izmantoti, kāpēc es nevaru par sevi pastāvēt? Taču, ja uzsāksim sarunu, var būt vēl ļaunāk – mūs var atraidīt, izlamāt, uzbrukt. Mēs varam arī sāpināt otru cilvēku, kaut to nemaz negribējām, un no tā var ciest attiecības.
Vai ir iespējams šādās grūtās sarunās izlikties tik taktiskam un jaukam, lai viss beigtos labi? Taktiskums ir laba lieta, bet tas nav risinājums sarežģītām sarunām.
Jāpiebilst, ka ir arī situācijas, kuras diezin vai atrisināsies neatkarīgi no tā, lai cik prasmīgi jūs vadītu sarunas – iesaistītie cilvēki var būt emocionāli nenosvērti, intereses pārāk ietekmīgas, likmes ir augstas, vai arī konflikts tik nopietns, ka pat profesionāla iejaukšanās varētu nepalīdzēt.
Labā ziņa ir tā, ka mēs varam uzlabot savas komunikācijas prasmes, mazināt stresu un padarīt sarunas produktīvākas, vienlaicīgi izturoties pret cilvēkiem pieklājīgi un godīgi, ja to vēlamies.

Lai sarežģītu vēstījumu no kaujas pārvērstu par konstruktīvāku pieeju – izzinošu sarunu, mums jāmēģina izprast vairāki svarīgi veiksmīgas komunikācijas aspekti:

  • Kādēļ cilvēku komunikācijas stili atšķiras?
  • Kā neveiksmīga komunikācija var kļūt par iemeslu pārpratumiem, problēmām un konfliktiem?
  • Kas ir nevardarbīga komunikācija?
  • Ceļš no direktīvas sarunas uz izzinošu sarunu.
  • Savu emociju apzināšanās uz komunikācijas kvalitāti.
  • Aktīvās klausīšanās prasmes – veiksmīgas sarunas vadīšanas pamats.
  • Atgriezeniskās saites sniegšanas un saņemšanas prasmes kā efektīvs personīgās attīstības instruments.
Semināru vada pasniedzēja Rūta LūseRūta Lūse ir organizācijas attīstības centra Spring Valley valdes priekšsēdētāja, konsultante un pasniedzēja ar 20 gadu pieredzi.
Rūta Lūse ir vadījusi personīgās izaugsmes, līderības un vadītāju attīstības mācību programmas  AirBaltic, Latvijas Valsts meži, Valsts ieņēmumu dienests, Swedbank,  Citadele Banka, AAS Balta, Fazer, RIMI, Rīgas Dzirnavnieks, SEB, Lauku atbalsta dienests, Valsts Kanceleja, TNT Latvia, Binders, Jeld-Wen Latvija, LIAA Biznesa inkubatori u.c.
Augstākā profesionālā kvalifikācija pieaugušo apmācībā un attīstībā iegūta Lesteres Universitātē (Leicester University), Anglijā, guvusi zināšanas par procesiem grupā A.K.Rice institūtā, ASV. Ir Latvijas Universitātes sociālo zinātņu maģistra grāds. Rūta ir arī pasaulē visplašāk pielietotā personības attīstības instrumenta Myers Briggs Type Indicator (MBTI) sertificēta praktiķe un stratēģijas eksperte Ilgtspējas un korporatīvās atbildības institūtā.

Dalības maksa:
Dalības maksa vienam dalībniekam seminārā: Eur 45.00
Rīgas Lutera draudzes locekļiem – Eur 40.50 (ieskaitot 10% atlaidi)

Pieteikties

Rūta Lūse


Sertificēta MBTI praktiķe un pasniedzēja ar 20 gadu pieredzi.